maandag 25 mei 2009

2e bij ADCN/Microsoft workshop

Donderdag 14 mei organiseerde de ADCN i.s.m. Microsoft Advertising een workshop. De opdracht was het bedenken van een campagne voor het Ronald McDonald Kinderfonds. Daarbij moest de nadruk liggen op het gebruik van het netwerk van Microsoft (o.a. MSN.nl, Windows live, Xbox)



Gedurende de dag kregen we feedback van een aantal senior creatieven. Super gezellig en vooral inspirerend!

Aan het einde van de dag mochten we ons concept presenteren voor een vakjury. In de jury zaten: Peggy Stein (creative director/strategy, eigenaar Bureau Pindakaas) Sanne Korf de Gidts (directeur ADCN), Pascal Boogaert (freelance creative, concept & copy), Floris van den Elshout (copywriter, EURO RSCG 4D), Joost van Liemt (creative director (art), .Bone), Fleur van Maarschalkerwaart (artdirector, UltradeLuxe) Marvin Pupping (copywriter, Brandbase) Miranda Noorlander (hoofd fondsenwerving & communicatie) en Noor Zwinkels (sr. medewerker sponsoring & communicatie) van het Ronald McDonald Kinderfonds en Marcel Nieuwpoort (creative strategist, Microsoft Advertising).



Met onderstaand concept werden we 2e!


Briefing: Bedenk een campagne die vaste donateurs werft voor het Ronald McDonald Kinderfonds.

Insight: Ouders van zieke kinderen willen graag dicht bij hun kind zijn.

Idee: Om aandacht te krijgen voor de Ronald McDonald Huizen bedachten we de 'Ziekenhuiscamping'. In de voortuin van ziekenhuizen laten we ouders van zieke kinderen hun tentje opslaan. Het is een teasercampagne dus de ouders zijn acteurs en de afzender wordt nergens vermeld. De ouders worden gevolgd door verslaggevers en alle reportages verschijnen op het netwerk van Microsoft: denk aan video-reports op msn.nl, nieuwsberichten op Windows live etc. Ook houden een aantal ouders een persoonlijk dagboek bij op Windows live.



In de follow-up campagne maken we bekend dat het een actie was van Ronald McDonald Kinderfonds. Voor €60,- per jaar voorkom je dat ouders moeten kamperen bij het ziekenhuis en bouw je mee aan de Ronald McDonald Huizen. Op de website kun je d.m.v. Google Streetview zien hoeveel 'tentjes' er nog bij een ziekenhuis staan. Door er op te klikken kun je doneren en daarmee verander je het tentje in een Ronald McDonaldhuis.



Persbericht ADCN

Geen opmerkingen: